• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #2966 |

In de video hieronder legt Michael Tellinger uit waarvoor en hoe je ‘Promissory Notes’ gebruikt als betaalmiddel aan de bank in Zuid-Afrika.
    Ik ben benieuwd naar informatie in de EU en Nederland over vergelijkbare mogelijkheden en gebeurtenissen.
    Als er mensen en zaken zijn die hier ervaring mee hebben kunnen we die informatie delen.
    Uiteindelijk wellicht elkaar helpen met dit soort zaken.

• Chantal
    Moderator
    Aantal posts: 44
    #3045 |

Ik had al een poging gedaan om het bij een iemand neer te leggen die rechten gestudeerd had, maar werd al snel afgedaan met: “Nee, zo werkt dat in Nederland niet” zonder echter onderbouwing…..

• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #3049 |

Het lijkt me ook niet dat elk persoon die rechten gestudeerd heeft dit zou weten of toegeven.

• Ton Sieben
    Moderator
    Aantal posts: 34
    #3077 |

Hier heb ik wel kort wat navraag over gedaan in Nederland. Het zou wel moeten kunnen. De UCC waar dit ook op gebaseerd is werkt internationaal en ALLE banken werken daarom met Bills of Excange en Promisory Notes. Toen ik er Anthony Migchels over vroeg zei hij dat het geen oplossing is voor het systeem en het eigenlijk alleen maar erger maakt. Waar hij natuurlijk een punt heeft. Wat niet weg neemt dat het wel degelijk gebruikt kan worden om mensen te helpen. Als een soort Robin Hood actie. Ik overweeg al enige tijd om een promisory note te gebruiken om mijn studieschuld af te lossen. Ik voorzie daarin echter wel dat dit dan sowieso zal door sudderen tot een bezoekje aan de rechtbank en daar zijn uitwerking pas zal hebben. Daarvoor zal “het systeem” alles in de strijd gooien om mij tot iets anders aan te zetten.

Ik ben welwillend om dit toch te doen. Zeker als wij misschien een expert/ervaren iemand op dit gebied kunnen vinden in Nederland die hierin mee wil denken en werken. Het zou zeker de hele boel op scherp zetten en beweging brengen in veel zaken die daar dringend om vragen. Dus ben of ken je iemand die hier “los op is” dan hoor ik het graag.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.