• UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 116
    #2565 |

Hoi supermensen,

Met de release van de website op het oog denk ik dat het belangrijk is dat we dit op een zeer gedegen manier naar buiten brengen. Op het moment dat we besluiten de website officieel te lanceren, wil ik graag een ‘pers’bericht klaar hebben liggen wat we zo de ruimte in kunnen gooien. Dit bericht zal twee vormen moeten hebben:

• Een versie die geschikt is om op Facebook te plaatsen.
      Deze versie moet dus niet te lang zijn maar wel prikkelend en uitnodigend, en uiteraard doorverwijzen naar de website. Dit wordt HET bericht wat de eerste golf bezoekers naar de website moet trekken, dus moet supersterk in elkaar zitten.
    • Een (promotie-)versie die geschikt is om aan te bieden aan andere websites, zodat zij hem kunnen gebruiken om óf 1op1 op hun site te plaatsen, óf als inspiratie voor een promotie-artikel kunnen gebruiken.

Daarnaast wil ik graag een ‘pers’bericht samenstellen welke geschikt is om te delen via welke weg dan ook, bijvoorbeeld je email, Twitter, Google+, bedenk het maar.
    Dit bericht moet aandacht vragen voor UbuntuPlanet als organisatie, de website, mensen uitnodigen om zich aan te sluiten en bovendien een donatie over te maken. Dit laatste is misschien nog wel de belangrijkste functie.

Dit laatste bericht zou kunnen worden gezien als een voorloper van een eventueel crowdfunding project om geld in het laatje te brengen. Het is dan ook essentieel dat dit bericht zo wijd mogelijk wordt verspreid, en moet hier dus ook geschikt voor zijn.

Ik vroeg me af of er leden zijn die een gooi willen doen naar (één van) deze artikelen. Ik ben heel benieuwd wat de verschillende interpretaties zullen zijn en denk dat we, als we alle feedback combineren, tot een heel mooi resultaat kunnen komen.

Mocht je je geroepen voelen hieraan mee te werken, dan kun je jouw versie hieronder als reactie plaatsen, of bijvoorbeeld als .word of .ods bestand als bijlage aan je reactie toevoegen.

Ik ben benieuwd!

• Ton Sieben
    Moderator
    Aantal posts: 34
    #3076 |

Dit lijkt me bij uitstek in de lijn van Ferdinand’s talenten liggen. Heb hem er een mail over gestuurd.

To be continued

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.