• Lara
    Bijdrager
    Aantal posts: 1
    #2551 |

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lara en ik heb onlangs een account aangemaakt. Het Ubuntu idee spreekt me enorm aan, vooral de gedachte te leven zonder geld en politiek. Ik ben een multifunctionele duizendpoot en kan daarmee op een brede manier bijdragen aan het opzetten van deze beweging. Toen ik mijn account aan maakte zag ik op dit forum de vraag om delen van het boek van Michael Tellinger te vertalen. Vandaag wilde ik daar ook een stukje van oppakken, maar kan het helaas niet meer terug vinden. Het is duidelijk dat de Ubuntu gedachte nog in de kinderschoenen staat hier in Nederland, waardoor ik nu niet goed weet wat ik constructief kan bijdragen. Graag hoor ik van de mensen die dit opgezet hebben wat ik voor de beweging kan betekenen in dit prille stadium.

• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #2552 |

Hallo Lara,

ik had al een comment geschreven – maar plaats mijn berichtje ook even hier zodat iedereen het kan lezen:

Allereerst welkom! Leuk dat je geïnteresseerd bent in Ubuntu. De site is nog volop in ontwikkeling dus vandaar dat er wel eens geschoven wordt. Je kan nu via het menu weer bij het forum over de vertalingen komen als het goed is.
    Jan-Albert, Joost en ik werken aan de technische kant, verder houdt ik me bezig met het proberen te verwoorden hoe de community tot welke oplossingen komt. Ons doel op dit moment is de site te lanceren voor kerst, zodat we alle geïnteresseerden goed met elkaar kunnen verbinden.
    Iedereen heeft talenten en skills waarmee je bij kan dragen. We kunnen overleggen wat je zou willen bijdragen en hoe dit zou kunnen. Zodoende de vraag: Wat zou je willen betekenen? John is ook aan het vertalen. Ik zal hem even contacten.
    Naast de site zijn we aan het kijken hoe een vereniging op te zetten en hoe de structuur van mensen en initiatieven rondom Ubuntu werkt. We gebruiken nu nog veel verschillende manieren om te verbinden, zoals facebook, mail, skype, en alternatieven. Maar later zien we het grootste gedeelte van communiceren via deze site verlopen. Voor nu kan je me toevoegen op facebook, dan zal ik je uitnodigen voor de groep waar nu het meest overlegt wordt. De resultaten worden verwerkt op deze site dus het hoeft niet.
    (https://www.facebook.com/wim.adamse)
    Lijkt me leuk om je beter te leren kennen, nogmaals Welkom!

• John
    Moderator
    Aantal posts: 56
    #2554 |

Hoi Lara!

Het vertaalgedeelte verschuift nog wel eens van plaats omdat, zoals Wim al zegt, er druk aan de website gewerkt wordt. Als je wilt helpen met vertalen, graag!

Zelf ben ik op dit moment niet actief aan het vertalen, dit door andere projecten die opgezet moeten worden. Ik ben namelijk samen met anderen een volkstuin aan het opzetten (in een soort permacultuur stijl) en daarnaast probeer ik straks mijn eigen drumstel op de markt te brengen. (Ubuntu Drums)

Desalnietteplus coördineer ik het vertaalgedeelte op dit forum nog wel, dus als je vragen/opmerkingen hebt dan hoor ik het graag!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.