• Ton Sieben
    Moderator
    Aantal posts: 34
    #774 |

Het idee is om een kaart op de home page te hebben waarop direct te zien is wat er waar allemaal al aanwezig/in ontwikkeling is. In eerste instantie voor Nederland maar wellicht dat er internationaal ook zaken in op te nemen zijn. Het originele plan is zeer veel omvattend en dus ook in de uitvoering arbeidsintensief maar om het idee helder te houden som ik even op wat het idee erbij is.

• Zoom-bare kaart liefst met zoekfunctie voor geïnteresseerde
    • Selecteerbare filters zodat je een overzicht kunt krijgen van verschillende aspecten, zoals:
      • Online/Offline leden
      • Locaties/initiatieven in de verschillende categorieën (politiek/geld/eten&drinken/participatie/enz). Deze voorzien van de verschillende icoontjes
      • Ubuntu locaties met “hoofdkantoren” (Ubuntu logo)
    • Het geheel is bedoeld voor ontsluiting. Een manier om te zien wat er al beschikbaar is, hoe men de nieuw verworven kennis en inzichten direct kan toepassen. Daarvoor is het handig als we een manier vinden om ook direct contactgegevens te vermelden. (e-mail adressen zijn natuurlijk al geweldig)
    • Begeleidende tekst erboven zodat de bezoeker weet wij zij/hij voor zich heeft en ge-enthousiasmeert raakt.
  • UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 116
    #775 |

Super idee. Zoals je al gezien had hebben we gisteravond nog een kaart op de homepage (onder de vouw) geplaatst. Dit is met behulp van een plugin, die ons de optie biedt zelf placemarkers op de kaart te plaatsen en heeft behoorlijk wat mogelijkheden om allerlei info per placemarker toe te voegen. Bij wijze van proef hebben we er even een paar op de kaart gezet.

Het nadeel is op dit moment nog dat elke placemarker handmatig moet worden ingevoerd. Zolang we er alleen Ubuntu communities, party’s, ‘hoofdkantoren’ en zelfs bijvoorbeeld ‘places of interest’ (de initiatieven die jij noemt) zoals bio winkels, ecodorpen, etc. op willen zetten, gaat dat misschien nog. Dit zou hoofdzakelijk een eenmalige actie zijn die niet vaak zal hoeven te worden bijgewerkt.
    Het mooiste zou echter zijn als elke nieuw aangemeld lid op deze website een automatische vermelding krijgt op de kaart. Maar zeker wanneer de community groot gaat groeien, is dit handmatig niet meer te doen en dus moeten we op zoek naar een manier om tijdens het registratieproces van nieuwe leden, dit te automatiseren.Wellicht is hier een script voor te schrijven die hierin voorziet.

De mogelijkheden voor het off-/online weergeven van deze leden moeten we even bekijken. Overal is een oplossing voor, maar ik denk niet dat dit een voor de hand liggende is. Wellicht moeten we ook hier naar aan custom script gaan kijken.

Ik zou ieder lid hier even willen vragen wat persoonlijke info te droppen (NAW gegevens), een fotootje en het allerliefst ook nog een stukje persoonlijk geschreven tekst waarin je aangeeft hoe en waarom jij bij Ubuntu terecht bent gekomen. Dan kunnen we deze info alvast in de kaart verwerken.
    Mocht je om wat dan reden ook bepaalde info niet willen verstrekken, dan is dat natuurlijk geen probleem. Maar een woonplaats zou wel heel mooi zijn.

• John
    Moderator
    Aantal posts: 56
    #777 |

John Mensink – Brantgum

Ik wil graag zo veel mogelijk genieten van dit leven.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een betere manier van leven. Voor mezelf, mijn kinderen, de hele wereld.

Er zijn meerdere bronnen die een weg voorstellen, en allemaal hebben ze een goed idee, maar naar mijn idee missen ze een goed transitie plan.

Dit is waarom ik me aangesloten heb bij Ubuntu Nederland.

Ik houd me bezig met het vertalen van de praktische hoofdstukken uit Contributionism, om dit vervolgens in de praktijk te gaan brengen.

Wie helpt me mee om de eerste stappen te zetten?!

Bijlagen:
    You must be logged in to view attached files.
  • UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    #779 |

Helemaal goed wat mij betreft. Mocht je dit willen, dan is er genoeg ruimte voor een wat uitgebreider stuk persoonlijke tekst.

Goed om te zien dat de upload functie op het forum goed werkt.

• Chantal
    Moderator
    Aantal posts: 44
    #780 |

Als kind heb ik me altijd al afgevraagd waarom het allemaal zo oneerlijk verdeeld is in de wereld en me zorgen gemaakt over het milieu. Mij werd dan verteld dat ik daar toch niks aan kon doen, dat het nou eenmaal zo was.  Maar dat gevoel van onbehagen is altijd blijven hangen en zeker nu ik zelf moeder ben van 2 geweldig mooie dochters. Ik ben in aanraking gekomen met en gefascineerd door de Ubuntu Beweging nadat ik een presentie had gezien van Michael Tellinger.  Dat heeft mij doen realiseren dat, als we onze krachten verenigen, we wel degelijk iets kunnen veranderen.

Groetjes Chantal,  Elsloo (limburg)

• Chantal
    Moderator
    #821 |

Wijziging + aanvulling:

Als kind heb ik me altijd al afgevraagd waarom het allemaal zo oneerlijk verdeeld is in de wereld en me zorgen gemaakt over het milieu. Mij werd dan verteld dat ik daar toch niks aan kon doen, dat het nou eenmaal zo was.  Maar dat gevoel van onbehagen is altijd blijven hangen en zeker nu ik zelf moeder ben van 2 geweldig mooie dochters. Ik ben in aanraking gekomen met en gefascineerd door de Ubuntu Beweging nadat ik een presentie had gezien van Michael Tellinger.  Dat heeft mij doen realiseren dat, als we onze krachten bundelen, we wel degelijk een betere wereld kunnen creëren en zo een mooiere toekomst voor onze kinderen.

Binnen Ubuntu  Nederland ben ik vooral actief in het contact leggen met gelijkgestemde om zo het netwerk van mensen en dus ook onze kennis te vergroten.

• UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    #836 |

Alle aanvragen en wijzigingen tot hier doorgevoerd.

• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #1017 |

“Willen creëren” is naar mijn idee onderdeel van het mens zijn. Daarnaast wil ik het geluk dat ik ervaar kunnen delen met anderen om mij heen. Deze twee basisprincipes vormen al van jongs af aan mijn motivatie om een zo mooi mogelijke wereld voor mij en mensen om me heen te willen creëren. Echter in de huidige wereld lijkt geen ruimte te zijn voor zo een puur ideaal.

UBUNTU liberation movement heeft mij warm gemaakt voor een presentatie van Michael Tellinger over Contributionism en zijn ontdekkingen daaraan voorafgaand. De kans om hem in levende lijven te zien en horen in Amsterdam liet ik niet aan me voorbijgaan, mensenpersoon dat ik ben.

De vraag “Wat leren we hier allemaal van?” is mij sindsdien altijd bijgebleven. Het mooie van creëren is dat ruimte voor je creatie ook gecreëerd kan worden, wellicht niet in je eentje. Wellicht samen met Ubuntu. Gezien die mooie wereld voor mij ook ingevuld wordt door de mensen om je heen is Ubuntu dé plek om inspiratie op te doen voor onze creatie.

Wim

• UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    #1028 |

Bijgewerkt. Heb een van je foto’s van Facebook geript. 😛

• Chantal
    Moderator
    #1029 |

Mooi geschreven Wim!!

• Wim
    Sleutelbeheerder
    #1121 |

Mooi geschreven Wim!!

Bedankt!

• Wim
    Sleutelbeheerder
    #1122 |

Bijgewerkt. Heb een van je foto’s van Facebook geript. :P

In de toekomst zal ik nog eens een mooie foto hiervoor laten maken door mijn gewaardeerde vriend Mont2 (https://www.flickr.com/photos/m0nt2/),
    mochten we daar een keer zin in hebben 😉

• UbuntuPlanet
    Sleutelbeheerder
    #1145 |

Bijgewerkt. Heb een van je foto’s van Facebook geript. :P

In de toekomst zal ik nog eens een mooie foto hiervoor laten maken door mijn gewaardeerde vriend Mont2 (https://www.flickr.com/photos/m0nt2/), mochten we daar een keer zin in hebben ;)

Ik had al de indruk dat die foto die ik geript heb, ook door een profi fotograaf was gemaakt, of niet? Vond het een mooie foto!

• Wim
    Sleutelbeheerder
    #1148 |

Is het trouwens een idee ook Michael, Louise,of een vrijwilliger iets namens de stone circle village te laten schrijven en die op de kaart te zetten?

• Ton Sieben
    Moderator
    Aantal posts: 34
    #1159 |

Stukje Ubuntu Village (ZA)
    Goed plan Wim! Ga ik uitzetten daaro.

Leden op de kaart?
    Wat ik me af vroeg: als mensen op onze website komen, dan zijn ze op zoek naar oplossingen, informatie, wegen om te gaan en bewandelen. Maar zijn ze dan ook op zoek naar waar ze in Nederland leden kunnen vinden? (fysiek) De vraag is dus of we alle leden op de kaart willen hebben. Ik kan me voorstellen dat we bepaalde functionarissen (o.i.d.) op de kaart willen zetten. (leuke woordspeling) maar alle leden? Dat is misschien (toch) niet nodig.

Wat denken jullie?

• John
    Moderator
    Aantal posts: 56
    #1160 |

Leden op de kaart? Wat ik me af vroeg: als mensen op onze website komen, dan zijn ze op zoek naar oplossingen, informatie, wegen om te gaan en bewandelen. Maar zijn ze dan ook op zoek naar waar ze in Nederland leden kunnen vinden? (fysiek) De vraag is dus of we alle leden op de kaart willen hebben. Ik kan me voorstellen dat we bepaalde functionarissen (o.i.d.) op de kaart willen zetten. (leuke woordspeling) maar alle leden? Dat is misschien (toch) niet nodig. Wat denken jullie?

Hier had ik het gisteravond ook met Jan Albert over, en ik denk er precies zo over als Ton.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.