• Ton Sieben
    Moderator
    Aantal posts: 34
    #3088 |

Hoi heren bouwers en tweakers,

Kan er onder “Ontwikkeling & Coördinatie” een sub-onderwerp komen met “Communicatie & overleg”? Dan kunnen daar berichten als mijn laatste onder en weten we ook waar we dat soort zaken kunnen vinden. Mogelijk dat we daar dan ook de notules in kwijt kunnen.

Warme dagen en tot snel

_/|\_  Namasté

• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #3102 |

Heb ik aangemaakt en is te vinden onder het menu 😉

• Ton Sieben
    Moderator
    #3104 |

Is het mogelijk om dat bericht wat in de Algemene Mededelingen staat te verplaatsen naar die nieuwe plek?

• Mia
    Moderator
    Aantal posts: 16
    #3115 |

Ik heb een voorstel om het artikel http://welvaartvooriedereen.nl/2014/12/ufg-stadslandbouw-midden-een-getto/ te rebloggen op UbuntuPlanet.nl  Goed idee?

• Ton Sieben
    Moderator
    #3118 |

Ja, Mia, helemaal gaaf!

Zou je deze om willen schrijven naar Ubuntu? Dit is in de basis precies hoe een Ubuntu Gemeenschapstuin zou kunnen werken en het zou fijn zijn als dit voor de lezers van onze website bij zou dragen aan het begrip over wat Ubuntu is.

• Mia
    Moderator
    #3120 |

Ik stel voor een net iets andere titel + een kleine inleiding over Ubuntu Contributionisme en dan verder de tekst zo laten. Dit zou dan het begin worden:

“Ubuntu-style: stadslandbouw midden in een getto

Het Ubuntu Contributionisme is een prachtig plan voor een nieuwe sociale structuur waarin iedereen absoluut vrij en gelijk is en waarin we onderling samenwerken aan een gemeenschappelijk doel van overvloed voor iedereen.
    In het Ubuntu Contributionisme draait het om menselijkheid. Alle mensen hebben evenveel waarde. Iedereen levert een bijdrage en iedereen deelt mee in de rijkdom. Zo kunnen we samenleven in verbondenheid, terwijl we tegelijkertijd onze eigenheid behouden. Het motto van het Ubuntu Contributionisme is: als het niet goed is voor iedereen, is het helemaal niet goed.
    Het project van de Urban Farming Guys (UFG) is een mooi voorbeeld van werken in Ubuntu-style. Een totaal verloederde en criminele wijk in Kansas City in de VS is omgetoverd tot een saamhorige, bloeiende en levendige buurt. Groentetuinen, visvijvers, een werkplaats, ‘creative arts’ projecten voor kinderen, een eigen energievoorziening, het is allemaal gerealiseerd. Door gewoon te starten en samen te werken. ”

en dan verder zoals het op WvI staat. Is dat een goed idee?

• Mia
    Moderator
    #3132 |

Hoi Ton en de anderen,

Hebben jullie al naar mijn voorstel gekeken?

• Ton Sieben
    Moderator
    #3147 |

Ja, zeker weten. Helemaal goed. Als het goed is komt Wim over een paar dagen terug. Hij is de enige die op dit moment actief is in het posten van blogs. Als hij er weer is koppen we hem meteen in. Mocht voor die tijd iemand anders beschikbaar/bereikbaar zijn hoor je het meteen. Ok?

• Mia
    Moderator
    #3157 |

Laat maar weten. Ik heb er wel zin in.

• Wim
    Sleutelbeheerder
    Aantal posts: 105
    #3161 |

Hoi Mia, binnenkort zal ik je artikel plaatsen. Kan je de hele tekst hier posten of sturen naar wim.adamse@ubuntuplanet.nl?

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.